Lucie HRANÁČOVÁ

Master's thesis

Vzdělávání perspektivou autistů a jejich rodin Pohledy na vzdělávání v prostředí ZŠ běžné versus ZŠ speciální

Education from perspective of autistic children and their families Views on Education in Mainstream Versus Special Primary Schools
Abstract:
Diplomová práce se zabývá pohledy na vzdělávání žáků s autismem v prostředí ZŠ běžné versus ZŠ speciální. Cílem práce "provést sondu do vzdělávání žáků s PAS na ZŠ běžné a ZŠ speciální a zjistit hlavní důvody přestupu žáků s PAS ze ZŠ běžné do ZŠ speciální". Pro porovnání výsledků vycházíme z případových studií na jednotlivé žáky, analýzy dat a polostrukturovaných rozhovorů s žáky, rodiči a pedagogy …more
Abstract:
The thesis deals with perspectives on the education of pupils with autism in the environment of elementary school common versus elementary school special. The aim of the thesis is "to conduct a probe into the education of pupils with PAS at elementary school common and elementary school special and to find out the main reasons for the transfer of pupils with PAS from elementary school common to elementary …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 6. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Šárka Káňová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HRANÁČOVÁ, Lucie. Vzdělávání perspektivou autistů a jejich rodin Pohledy na vzdělávání v prostředí ZŠ běžné versus ZŠ speciální. Plzeň, 2022. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/