Marketingové výdaje a jejich vliv na velikost obratu (zisku) – Bc. Petr Hložek
Bc. Petr Hložek
Master's thesis
Marketingové výdaje a jejich vliv na velikost obratu (zisku)
Marketing expenditures and their impact on the amount of turnover (profit)
Abstract:
Práce se zabývá problematikou marketingových výdajů a jejich vlivem na obrat firmy. Analyzuje jak krátkodobé strategie, tak ty dlouhodobé u nichž se pracuje s primárním předpokladem souladu mezi firemními jednotkami. U dlouhodobých strategií je nastíněn pohled firmy a jejího budoucího směřování, tak i pohled managementu odpovědného za marketingové aktivity. Úvod práce je věnován primárním definicím …moreAbstract:
These days’ companies are facing to the era of lowering budgets, effort of increasing effectivity and profitability of all costs in all possible areas. Thus there is often a question if marketing costs are adequate and if it is profitable for the company to invest into the marketing and if marketing costs could affect company’s turnover. Therefore this diploma thesis is dedicated to the issues of marketing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 9. 2016
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/uh9gg/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 11. 2016
- Supervisor: Ing. Pavel Klička
- Reader: PhDr. Marek Matějka
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Edukační marketing v kontextu moderní marketingové komunikace
Ladislava Knihová -
Project of Marketing Campaign for Fitness Center Box-Fit Gym
Martina Vokáčová