Podstata rozhodování a nákupního chování zákazníka při koupi kosmetických výrobků značky L’Oréal – Ing. Adrianna Růžičková
Ing. Adrianna Růžičková
Bachelor's thesis
Podstata rozhodování a nákupního chování zákazníka při koupi kosmetických výrobků značky L’Oréal
Decision making and purchasing behavior of customers when purchasing from the cometics brand L’Oréal
Abstract:
Práce pojednává o podstatě rozhodování nákupního chování zákazníka při koupi kosmetických výrobků značky L´Oréal. V teoreticko-metodologické části popisuje význam značky a charakterizuje marketingový mix produktu. Zabývá se jednotlivými faktory ovlivňujícími kupní chování zákazníka a popisuje pět kroků v kupním rozhodovacím procesu. Aplikační (praktická) část se zabývá obchodní koncepcí společnosti …moreAbstract:
My thesis essentially deals with the decision making and consumer behavior when purchasing cosmetics from the L’Oréal brand. The theoretical part describes and characterizes the importance of the marketing mix to the L’Oréal brand and their different products. The following part discusses the various factors influencing the purchasing behavior, describing the five steps in the decision making process …moreKeywords
značka marketingový mix marketingová strategie marketingový plán brandingová strategie nákupní chování zákazníka rozhodování zákazníka propagace reklama disrtribuční kanály design image cenová strategie brand marketing mix marketing strategy marketing plan branding strategy customer purchasing behavior customer decision-making promotion advertising distribution channels pricing strategy
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2010
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/ti57p/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 6. 2010
- Supervisor: Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.
- Reader: Mgr. Miloslava Kykalová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
RŮŽIČKOVÁ, Adrianna. \textit{Podstata rozhodování a nákupního chování zákazníka při koupi kosmetických výrobků značky L’Oréal}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2010. Available from: https://theses.cz/id/zw6mfy/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Impact of Gender on Consumer Purchasing Behavior
Sahil Bhilota -
The Influence of Social Network on Online Purchasing Behavior of Consumers
Satish Kumar Sharmar -
Marketingové aktivity retailerů a jejich vliv na nákupní chování zákazníka
Soňa Krejcárková -
Nákupní chování zákazníků na spotřebitelských trzích
Jana Pupavová -
Novodobé nákupní chování zákazníka a jak jej ovlivnit marketingovými aktivitami firmy ITS, s. r. o
Ivan Černík -
Nákupní chování a nákupní zvyklosti teenagerů a seniorů: příklad města Brna
Adéla Švanová -
Vliv přístupu obchodních řetězců ke společenské odpovědnosti firem na nákupní chování zákazníků
Lukáš Kondler -
Faktory ovlivňující nákupní chování zákazníků nezávislých knihkupectví
Eliška Zaoralová