Bc. Darya Sergeyeva

Bachelor's thesis

Žena jako sexuální objekt v soudobé české reklamě

Woman as a sexual object in the contemporary czech advertising
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá teoreticky i prakticky postojem dívek a žen – klientek časopisu Cosmopolitan, který může následně svojí reklamou ovlivňovat jejich myšlení. Nedá se hovořit pouze o tištěné reklamě na kosmetiku, obuv, ošacení a další módní doplňky, ale také o obsah a jazykovou stylizaci jednotlivých článků, které přímo útočí na čtenářky a ty mnohdy podléhají jejich tlaku. V naší společnosti …more
Abstract:
This thesis deals with theoretical and practical attitude of girls and women - the Cosmopolitan magazine, which can subsequently affect their readers' opinions by advertising. It is not possible to speak only of the printed advertising for cosmetics, shoes, clothing and other fashion accessories, but also the language content and the style of different articles that directly attack the readers, who …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 7. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 8. 2012
  • Supervisor: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
  • Reader: PhDr. Pavel Čírtek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní