Herecká práce a její proměny v rámci hereckých disciplín – Petr Jeřábek
Petr Jeřábek
Diplomová práce
Herecká práce a její proměny v rámci hereckých disciplín
Variations in acting methods across different disciplines
Anotace:
Diplomová práce se zabývá proměnami herecké práce napříč hereckými disciplínami. Autor si klade za cíl prozkoumat způsob využití divadelně jevištní teorie mimo divadelně jevištní prostředí. Teoretickou část opírá o práci K. S. Stanislavského, M. Čechova a D. Donnellana, přičemž u každé z osobností se snaží definovat přístup k roli a tvorbě postavy jakožto k základu herecké práce. Metody a přístupy …víceAbstract:
The Master‘s thesis describes the differences in acting across multiple environments. The author aims to investigate how stage methods can be used outside the theatre stage. The theoretical part builds on the works of K. S. Stanislavski, M. Chekhov, and D. Donnellan and defines a way to approach a role and character within each of those frameworks, as the cornerstone of acting. The author then relates …víceKlíčová slova
herectvíKlíčová slova
divadelní metodyKlíčová slova
dramatické postavyKlíčová slova
kázeň
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 5. 2020
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/15170
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 6. 2020
- Vedoucí: Lukáš HLAVICA
- Oponent: Eva SALZMANNOVÁ
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 21. 2. 2022 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Divadelní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Dramatická umění / Herectví činoherního divadla
Práce na příbuzné téma
-
Morálka dramatické postavy jako inspirační zdroj
Svetlana Hruškociová -
Ženské aspekty mojí herecké postavy
Luciana Tomášová -
Archetyp jako hercův inspirační zdroj při tvorbě postavy? Archetyp Ďábla ve filmu
Jan Valeš -
Tvorba komediální a dramatické postavy
Viktor Javořík -
Pohyb jako primární herecký prostředek- jeho možný vliv na charakter postavy
Jitka Hlaváčová -
Metoda kvantitativního zkoumání dramatické postavy
Filip SZKORUPA