Bc. Veronika Janáčková

Master's thesis

Mehrsprachigkeit der SprachenlehrerInnen und ihre Stellungnahme zur Mehrsprachigkeitsdidaktik - Eine Erhebung an einigen tschechischen Grundschulen

Language teachers multilingualism and their attitude to the didactics of multilingualism- Surveys at some Czech secondary schools
Abstract:
In my work I deal with multilingual language teachers and their attitude to the didactics of plurilingualism. Therefore, my main focus includes English, German and Czech language teachers. The theoretical part is devoted to detailing the concepts of multilingualism, European language policy, didactics as part of foreign language studies in secondary school, mainly focusing on English, German and some …more
Abstract:
Ve své diplomové práci se zabývám vícejazyčností učitelů jazyka a také jejich postojem k didaktice vícejazyčnosti. Jedná se tedy především o angličtináře, němčináře a češtináře. V teoretické části práce se věnuji objasnění všech teoretických východisek práce jako jsou pojmy vícejazyčnost, evropská jazyková politika, didaktika 2.cizího jazyka, němčina po angličtině a další. Empirická část práce obsahuje …more
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2013
  • Supervisor: PhDr. Alice Brychová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Masaryk University

Faculty of Education

Master programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary and Language School Teacher Training in German Language