Bc. Veronika Janáčková

Master's thesis

Mehrsprachigkeit der SprachenlehrerInnen und ihre Stellungnahme zur Mehrsprachigkeitsdidaktik - Eine Erhebung an einigen tschechischen Grundschulen

Language teachers multilingualism and their attitude to the didactics of multilingualism- Surveys at some Czech secondary schools
Abstract:
In my work I deal with multilingual language teachers and their attitude to the didactics of plurilingualism. Therefore, my main focus includes English, German and Czech language teachers. The theoretical part is devoted to detailing the concepts of multilingualism, European language policy, didactics as part of foreign language studies in secondary school, mainly focusing on English, German and some …viac
Abstract:
Ve své diplomové práci se zabývám vícejazyčností učitelů jazyka a také jejich postojem k didaktice vícejazyčnosti. Jedná se tedy především o angličtináře, němčináře a češtináře. V teoretické části práce se věnuji objasnění všech teoretických východisek práce jako jsou pojmy vícejazyčnost, evropská jazyková politika, didaktika 2.cizího jazyka, němčina po angličtině a další. Empirická část práce obsahuje …viac
 
 
Jazyk práce: German
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 5. 2013

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 10. 6. 2013
  • Vedúci: PhDr. Alice Brychová, Ph.D.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Masaryk University

Faculty of Education

Master programme / odbor:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary and Language School Teacher Training in German Language