Bc. Zuzana Václavíková

Master's thesis

Vnímání symboliky pohádek dětmi předškolního věku

Perception of Fairy-Tale Symbolism by Pre-School Children
Abstract:
Diplomová práce pojednává o vnímání symboliky pohádek dětmi předškolního věku. Teo-retickou základnou je samotná pohádka, kterou se zabývá první kapitola. Je zde blíže po-psaná symbolika, jaký má pohádka pro dítě význam, druhy a funkce pohádky. Následující kapitola se věnuje představám a prožitkům dítěte. Ve třetí kapitole teoretické části se věnu-jeme dítěti a pohádce. Popisujeme zde, jaký vliv na …more
Abstract:
This diploma thesis focuses on the perception of the symbolism of fairy tales by pre-school children. The theoretical basis is represented by the fairy tale itself, which analyzed in the first chapter, including the meaning of symbolism, the meaning of a fairytale for a child, fairy tale types differentiation and their function. The following chapter is centered around the child's ideas and experiences …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2018

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Václavíková, Zuzana. Vnímání symboliky pohádek dětmi předškolního věku. Zlín, 2018. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe