Nová média jako nástroj komerčních komunikací v oblasti PR. – Michaela Losertová
Michaela Losertová
Master's thesis
Nová média jako nástroj komerčních komunikací v oblasti PR.
New media as a tool of commercial communication in the field of PR
Abstract:
Práce se zabývá novými médii jako nástrojem kmerčních komunikací v oblasti public relations. V úvodní části je vymezen pojem public relations v rámci marketingové a komerční komunikaci. Dále se podrobně zabývá PR nástroji a jejich členěním. Druhá pasáž se věnuje novým trendům v marketingu a detailněji rozebírá digitální a netradiční formy médií v čele s on-line, mobilním, guerillovým a virálním marketingem …moreAbstract:
The diploma thesis applies new media into the public relations field. First part of the thesis is dedicated to the concept of PR and it is allocating it in the frame of marketing and commercial communication. It also defines special PR channels of communication and PR tools. Second text presents new trends in marketing. It describes three important kinds of new media, which are digital marketing, viral …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 12. 2008
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/20229
Thesis defence
- Date of defence: 20. 1. 2010
- Supervisor: Milan Postler
- Reader: Radka Horáková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/20229
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků -
Analýza a návrh marketingové komunikace pro Cukrárnu a Kavárnu Vločka
Natálie Vlčková -
Integrovaná marketingová komunikace a její vliv na image a poptávku firmy
Monika Klegová -
Jak udržet a neztratit své publikum po dobu rekonstrukce muzea. Fungování muzea a jeho práce s veřejností během rekontrukce
Kateřina Machová -
Sales Promotion as a tool of the Integrated Marketing Communication in the selected company (FMCG)
Shawky Gamal Shawky Hassan Rezk -
Communication as load bearing element of marketing communication
Jiří Pivrnec -
Vliv online marketingové komunikace a sociálních sítí (Instagram a TikTok) na mládež a dospívající
Michaela Žerníčková -
The role of new media in a modern marketing communication
Petra Nagajdová