Michaela Losertová

Master's thesis

Nová média jako nástroj komerčních komunikací v oblasti PR.

New media as a tool of commercial communication in the field of PR
Abstract:
Práce se zabývá novými médii jako nástrojem kmerčních komunikací v oblasti public relations. V úvodní části je vymezen pojem public relations v rámci marketingové a komerční komunikaci. Dále se podrobně zabývá PR nástroji a jejich členěním. Druhá pasáž se věnuje novým trendům v marketingu a detailněji rozebírá digitální a netradiční formy médií v čele s on-line, mobilním, guerillovým a virálním marketingem …more
Abstract:
The diploma thesis applies new media into the public relations field. First part of the thesis is dedicated to the concept of PR and it is allocating it in the frame of marketing and commercial communication. It also defines special PR channels of communication and PR tools. Second text presents new trends in marketing. It describes three important kinds of new media, which are digital marketing, viral …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 12. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 1. 2010
  • Supervisor: Milan Postler
  • Reader: Radka Horáková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/20229