Bariéry inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením – Bc. Michaela Kotlaříková
Bc. Michaela Kotlaříková
Diplomová práce
Bariéry inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením
Barriers of inclusive education of pupils with mild intellectual disability
Anotace:
Diplomová práce se zabývá bariérami inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. První kapitola teoretické části definuje pojem mentálního postižení, jeho klasifikaci a etiologii. Dále charakterizuje žáka s lehkým mentálním postižením a roli rodiny. Druhá kapitola se zabývá vzděláváním žáků s lehkým mentálním postižením. Popisuje …víceAbstract:
This thesis deals with barriers of inclusive education of pupils with mild intellectual disability. The thesis is divided into a theoretical part and a practical part. The first chapter of the theoretical part defines the concept of mental disability, its classification and etiology. Furthermore, a pupil with mild intellectual disability is characterized and the role of the family is explained. The …víceKlíčová slova
Inkluze inkluzivní vzdělávání žák se speciálními vzdělávacími potřebami žák s lehkým mentálním postižením mentální postižení poradenské služby podpůrná opatření asistent pedagoga bariéry inclusion inclusive education pupil with special educational needs pupil with mild intellectual disability intellectual disability counselling services support measures teaching assistant barriers
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 14. 4. 2020
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/iyp5l/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 6. 2020
- Vedoucí: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Mgr. et Mgr. Eva Dostalová
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Základní školy s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí a na romské žáky
Rostislav Maršálek -
Srovnání vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu a ve škole pro žáky se zrakovým postižením
Anna Ferdinandová -
Emoční vztah žáku základní školy k tělesné výchově se začleněným žákem se speciálními vzdělávacími potřebami
Klára HOROVÁ -
Kompetence učitelů 1. stupně ZŠ k práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadanými
Veronika SCHÖPFEROVÁ -
Komparace legislativních a koncepčních dokumentů České republiky, Francie a provincie Québec se zaměřením na vzdělávání žáků se speciálními potřebami
Edita BOURRIEZ -
Zajištění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole se zaměřením na předmět speciálně pedagogické péče.
Daniela CHMELOVÁ -
Možnosti efektivní komunikace se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí ZŠ
Lucie ŠKUTOVÁ -
Specifika práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní družině
Veronika POKORNÁ