Bariéry inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením – Bc. Michaela Kotlaříková
Bc. Michaela Kotlaříková
Master's thesis
Bariéry inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením
Barriers of inclusive education of pupils with mild intellectual disability
Abstract:
Diplomová práce se zabývá bariérami inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. První kapitola teoretické části definuje pojem mentálního postižení, jeho klasifikaci a etiologii. Dále charakterizuje žáka s lehkým mentálním postižením a roli rodiny. Druhá kapitola se zabývá vzděláváním žáků s lehkým mentálním postižením. Popisuje …moreAbstract:
This thesis deals with barriers of inclusive education of pupils with mild intellectual disability. The thesis is divided into a theoretical part and a practical part. The first chapter of the theoretical part defines the concept of mental disability, its classification and etiology. Furthermore, a pupil with mild intellectual disability is characterized and the role of the family is explained. The …moreKeywords
Inkluze inkluzivní vzdělávání žák se speciálními vzdělávacími potřebami žák s lehkým mentálním postižením mentální postižení poradenské služby podpůrná opatření asistent pedagoga bariéry inclusion inclusive education pupil with special educational needs pupil with mild intellectual disability intellectual disability counselling services support measures teaching assistant barriers
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/iyp5l/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2020
- Supervisor: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Mgr. et Mgr. Eva Dostalová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in Special Education
Theses on a related topic
-
Základní školy s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí a na romské žáky
Rostislav Maršálek -
Srovnání vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu a ve škole pro žáky se zrakovým postižením
Anna Ferdinandová -
Emoční vztah žáku základní školy k tělesné výchově se začleněným žákem se speciálními vzdělávacími potřebami
Klára HOROVÁ -
Kompetence učitelů 1. stupně ZŠ k práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadanými
Veronika SCHÖPFEROVÁ -
Komparace legislativních a koncepčních dokumentů České republiky, Francie a provincie Québec se zaměřením na vzdělávání žáků se speciálními potřebami
Edita BOURRIEZ -
Zajištění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole se zaměřením na předmět speciálně pedagogické péče.
Daniela CHMELOVÁ -
Možnosti efektivní komunikace se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí ZŠ
Lucie ŠKUTOVÁ -
Specifika práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní družině
Veronika POKORNÁ