Začlenění žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole praktické: akční výzkum – Bc. Martina Řehůřková
Bc. Martina Řehůřková
Master's thesis
Začlenění žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole praktické: akční výzkum
Integration of pupils with special educational needs at the practical primary school: the action research
Abstract:
Diplomová práce se zabývá začleněním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami základní školy praktické do kolektivu a zlepšením vztahů mezi těmito jedinci, jelikož právě schopnost začlenění do třídního kolektivu, kolektivu vrstevníků, napomáhá rozvoji schopnosti socializace. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První tři kapitoly vymezují teoretický rámec práce. Zaměřují na charakteristiku žáků se …moreAbstract:
The diploma thesis deals with integration of pupils with special educational needs at the primary practical school into the class team and improvement of relationships among these pupils because the ability to integrate into the class group, the peer – group, helps to develop the socialization ability. The thesis is divided into four chapters. Three of the chapters specify the theoretical framework …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/fkscr/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2013
- Supervisor: Mgr. Lenka Slepičková, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŘEHŮŘKOVÁ, Martina. \textit{Začlenění žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole praktické: akční výzkum}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2013. Available from: https://theses.cz/id/09irtg/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy
Theses on a related topic
-
Teachers’ views on accommodating learners of English with special educational needs
Nikola Bartošová -
Teaching English to Learners with Special Educational Needs
Jitka MELCROVÁ -
Základní školy s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí a na romské žáky
Rostislav Maršálek -
Srovnání vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu a ve škole pro žáky se zrakovým postižením
Anna Ferdinandová -
Emoční vztah žáku základní školy k tělesné výchově se začleněným žákem se speciálními vzdělávacími potřebami
Klára HOROVÁ -
Kompetence učitelů 1. stupně ZŠ k práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadanými
Veronika SCHÖPFEROVÁ -
Komparace legislativních a koncepčních dokumentů České republiky, Francie a provincie Québec se zaměřením na vzdělávání žáků se speciálními potřebami
Edita BOURRIEZ -
Zajištění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole se zaměřením na předmět speciálně pedagogické péče.
Daniela CHMELOVÁ