Výchovný styl a autonomní motivace k učení u žáků 2. stupně základní školy – Mgr. Alžběta Gilíková
Mgr. Alžběta Gilíková
Diplomová práce
Výchovný styl a autonomní motivace k učení u žáků 2. stupně základní školy
Parenting style and autonomous motivation for learning in 2nd stage primary school students
Anotace:
Cílem diplomové práce bylo zmapovat vztah podpory autonomie ze strany rodičů a autonomní motivace k učení u žáků staršího školního věku. Výzkumný soubor tvořilo 174 respondentů základních škol ve Středočeském kraji a Praze ve věku 12–15 let (m = 13,17), z toho bylo 78 dívek a 96 chlapců. Byl použit kvantitativní výzkumný design a zvoleny metody Škála vnímání rodičovské autonomní podpory (P-PASS) a …víceAbstract:
The goal of this master thesis was to explore correlation between autonomy-supportive parenting and autonomous motivation for learning in 2nd stage primary school students. Sample consisted of 174 respondents from which 78 were girls and 96 were boys with age ranging from 12 to 15 (M = 13,17) who were coming from primary schools from Central Bohemia and Prague in Czech Republic. Qualitative research …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 10. 5. 2017
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/g6st8/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 24. 5. 2017
- Vedoucí: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Helena Klimusová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Psychologie / Psychologie
Práce na příbuzné téma
-
Podpora Palestinské autonomie ze strany Evropské unie a její vnímání
Natálie TENGLER -
Utváření autonomie v adolescenci v kontextu rodinných vztahů
Anna KUBASKOVÁ -
Podpora autonomie klientů v domovech pro seniory
Adéla ŠEBESTOVÁ -
Motivace a učení učitelů v projektech školy
Lenka Vojáčková -
Rodičovský styl výchovy versus podpora aktivního přístupu k životu
Martin Halenka -
Vliv rodičovského stylu výchovy na utváření a preferenci vlastního výchovného stylu adolescentů
Jakub KŘÍŽ -
Vliv výchovy na pracovní prostředí: Souvislost mezi výchovným stylem a stylem vedení ve firmě
Andrea Talafantová -
Jak žáci odhadují význam slov ve výuce němčiny? Strategie učení se slovní zásobě v kooperaci
Barbora Al Ajeilat