Upper Secondary School Students’ Perceptions about Learner Autonomy in Preparation for B2 First – Bc. Martina Ambrozová
Bc. Martina Ambrozová
Diplomová práce
Upper Secondary School Students’ Perceptions about Learner Autonomy in Preparation for B2 First
Upper Secondary School Students’ Perceptions about Learner Autonomy in Preparation for B2 First
Anotace:
Tato diplomová práce zkoumá percepci autonomie a přesvědčení u studentů 4. ročníků gymnázií při přípravě na zkoušku B2 First (FCE) a staví na datech získaných od 61 studentů formou online dotazníku. Percepce autonomie i jejich přesvědčení je u studentů sledováno skrze pět proměnných, které byly určeny jako hlavní faktory ovlivňující autonomní chování u studentů. Autor dotváří kontext porovnáním výsledků …víceAbstract:
This diploma thesis focuses on learners’ perceptions about autonomy and their beliefs at upper secondary school in preparation for B2 First. It builds upon data collected from 61 students through an online questionnaire. This thesis reports on learners’ perception of autonomy and their beliefs which were examined concerning five key variables implicated by previous SLA studies. To provide the full …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 16. 5. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/fwixe/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 12. 6. 2023
- Vedoucí: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
- Oponent: Mgr. Jana Kubrická, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
AMBROZOVÁ, Martina. \textit{Upper Secondary School Students’ Perceptions about Learner Autonomy in Preparation for B2 First}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. 2023. Dostupné z: https://theses.cz/id/0cm56h/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy / Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
Upper-Secondary School Grammar Instruction in the Czech Republic and Italy; a comparative study
Tereza Janáková -
Peer Review of Written Assignments: Action Research at a Czech Upper Secondary School
Petra Vybíralová -
Teaching Culture in an Upper Secondary School in the Czech Republic
Katarína Gábryšová -
City representation offices in Brussels: which practices for which objectives? A comparative study inside Influencing strategies and administrative best practices for cities acting individualy at the European level
Théo Fievet -
Learner Beliefs about English Language Learning as an Important Aspect of a Learner-centred Approach
Marie Stodolová -
A closer look at learner autonomy – a qualitative study
Matouš Hořínek