Teacher Roles in the Context of Waldorf School – Bc. Barbora Bečková
Bc. Barbora Bečková
Bachelor's thesis
Teacher Roles in the Context of Waldorf School
Teacher Roles in the Context of Waldorf School
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to introduce Waldorf School, one of the alternative school operating in the Czech Republic, a teacher, one of the factors of an educational process, and teacher roles at first and subsequently verify whether teaching the English language at the chosen Waldorf primary school is more learner-centred than teaching the English language at the chosen standard primary school …moreAbstract:
Cílem této bakalářské práce je nejprve představit waldorfskou školu, což je jedna z alternativních škol působících v České republice, učitele, jednoho z faktorů edukačního procesu a role učitele a poté ověřit jestli je výuka anglického jazyka na vybrané waldorfské základní škole více zaměřená na žáka než výuka anglického jazyka na vybrané standardní základní škole. Tato práce se skládá ze dvou částí …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 3. 2012
Thesis defence
- Date of defence: 23. 5. 2012
- Supervisor: Mgr. Klára Kostková, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Bečková, Barbora. Teacher Roles in the Context of Waldorf School. Pardubice, 2012. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyBachelor programme / field:
Specialisation in Educational Sciences / English for Education
Theses on a related topic
-
Akční výzkum zaměřený na využití projektového vyučování v hodinách anglického jazyka na úrovni B1/B2
Dominika Randáčková -
Tvorba výukového videa zaměřeného na plavání, na Bezpečnostně právní akademii Brno
Aneta Honsová -
Náměty na badatelsky orientované vyučování zeměpisu na 2. stupni ZŠ
Alena Janoušková -
Projektové vyučování v matematice na 1. st. ZŠ zaměřené na environmentální výchovu
Tereza Havlíková -
Projektové dny zaměřené na vybraná témata Záchranného kruhu na 1. stupni základní školy
Kateřina DOŠKOVÁ -
Využití školních zahrad ve výuce na 2. stupni základních škol se zvláštním důrazem na aktuální trendy v oblasti školních zahrad a na badatelsky orientované prvky výuky
Štěpánka VÍTŮ -
Projektové vyučování v matematice na 1. stupni základní školy zaměřené na environmentální výchovu
Lucie PAVLOVÁ -
Osobnost učitele praktického vyučování a jeho vliv na rozvíjení pozitivního vztahu k práci a danému oboru
Jitka Wallererová