Kateřina LESOVÁ

Master's thesis

Podpora učení žáků na 1. stupni základní školy

Facilitated Learning at Primary School
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá tématem podpory učení žáků na prvním stupni. Cílem teoretické části je objasnit pojem a význam výukového scaffoldingu, definovat proces a průběh učení, zaměřit se na žákovu motivaci k učení a především přiblížit druhy podpory žákova učení, které budou zkoumány i v empirické části práce. Opomenuta také není kapitola věnující se učení na dálku, která je do práce zařazena …more
Abstract:
This diploma thesis deals with the topic of supporting the learning of pupils in the first stage. The theoretical part aims to clarify the concept and meaning of scaffolding strategy, to define the process and course of learning, focus on the student's motivation to learn, and especially to approach the types of support for student's learning, which will be examined in the empirical part of the work …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2021
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 5. 2021
  • Supervisor: doc. Mgr. et Mgr. Alena Seberová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

LESOVÁ, Kateřina. Podpora učení žáků na 1. stupni základní školy. Ostrava, 2021. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta