Vztah učitelů ZŠ a SŠ k hudbě a hudební výchově – Bc. Ivana Procházková
Bc. Ivana Procházková
Master's thesis
Vztah učitelů ZŠ a SŠ k hudbě a hudební výchově
Relationship teachers of primary and secondary schools to music and music education
Abstract:
Diplomová práce má výzkumný charakter a zabývá se vztahem učitelů k hudbě a hudební výchově na základní a střední škole. V první části je objasněna definice hudby. Dále se věnuje problematice hudební výchovy. Nakonec srovnává Rámcové vzdělávací programy pro základní školu a gymnázium. V praktické části jsou vyhodnoceny výsledky dotazníkového šetření, které zjišťují, jaký má vztah učitel hudby k hudbě …moreAbstract:
This thesis has a research character and deals with relationship between teachers, music and music education at both primary and secondary school. The first part explains the definition of music. It also deals with the issue of music education. Then it compares Framework educational programs for primary school and secondary school. The practical part evaluates results of a survey, what is the relationship …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/z65nl/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 2. 2016
- Supervisor: doc. PhDr. Bedřich Crha, CSc.
- Reader: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy
Theses on a related topic
-
Student-created videos project to enhance speaking and writing skills at upper-secondary grammar school
David Dvořák -
Comparison of Czech and Taiwanese Lower Secondary School Environment
Eva Zavadilová -
Focus on English rhythm and intonation at lower secondary school
Monika TROCHTOVÁ -
Multiple Intelligences and Development of English Language Skills at Lower Secondary School
Dagmar SEDLÁČKOVÁ -
Active Approach in Music Education: Designing Teaching Materials for CLIL Music Lessons at Lower-Secondary Schools
Tereza Tesarčíková -
Music Education in the Czech Republic and Taiwan: A Comparison
Eliška Zatloukalová -
The need of bridging the ELT gap between Pre-school and Primary school education
Markéta Hulánová -
The Role of English in Parents' Choice of Primary School
Pavlína Zedníková