Šimon Vojta

Bachelor's thesis

YouTube jako nástroj ve vztahovém marketingu

Youtube as a marketing tool in relationship marketing
Abstract:
Cílem této práce je informovat a upozornit na velký a stále rostoucí vliv YouTube na vztahový marketing, a především možnosti obrovského potenciálu pro ovlivnění sledujících využitím influencerů pro marketingové účely firem. Dále se práce zabývá riziky spolupráce s influencery jak ze strany firem poptávající reklamu, tak ze strany produkce reklamy. Data potřebná pro tuto práci byla získána od společnosti …more
Abstract:
The goal of this thesis is to inform and point out the large and still growing influence of YouTube on relationship marketing. Mainly the giant potential for influencing the audience using influencers for marketing purposes of companies. Furthermore, the thesis deals with the risks of collaboration with influencers from the point of view of the supplier, the influencer and the customer, the company …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2019
  • Supervisor: Mgr. Pavel Kotyza
  • Reader: Ing. Juraj Eisel, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication