Šimon Vojta
Bachelor's thesis
YouTube jako nástroj ve vztahovém marketingu
Youtube as a marketing tool in relationship marketing
Abstract:
Cílem této práce je informovat a upozornit na velký a stále rostoucí vliv YouTube na vztahový marketing, a především možnosti obrovského potenciálu pro ovlivnění sledujících využitím influencerů pro marketingové účely firem. Dále se práce zabývá riziky spolupráce s influencery jak ze strany firem poptávající reklamu, tak ze strany produkce reklamy. Data potřebná pro tuto práci byla získána od společnosti …moreAbstract:
The goal of this thesis is to inform and point out the large and still growing influence of YouTube on relationship marketing. Mainly the giant potential for influencing the audience using influencers for marketing purposes of companies. Furthermore, the thesis deals with the risks of collaboration with influencers from the point of view of the supplier, the influencer and the customer, the company …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2019
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/f2a34/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2019
- Supervisor: Mgr. Pavel Kotyza
- Reader: Ing. Juraj Eisel, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
“Let’s Talk About Today’s Sponsor” - a Linguistic Analysis of YouTube’s Endorsement-Based Affiliate Advertisement
Anna Havránková -
Internetový marketing na YouTube - video marketing
Eduard Karapetyan -
Efektivní minimální frekvence videoreklamy na platformě YouTube v mediálním plánování
Danil Karpychev -
Postoje rodičů ke sledování YouTube videí dětmi v předškolním věku
Pavlína Pošvářová -
Reklama na YouTube a její význam na českém trhu
Jan Borýsek