Dagmar Šimková

Bachelor's thesis

Marketingový mix destinace cestovního ruchu

Abstract:
Cílem této práce je identifikace a analýza nástrojů marketingového mixu využívaných pro destinace cestovního ruchu a návrh doporučení týkajících se optimalizace marketingového mixu destinace. Pro dosažení tohoto cíle byly použity rozhovory, dotazníky a analýzy z primárních a sekundárních zdrojů. Data byla zpracována kvantitativní i kvalitativní metodou analýzy dat, popisnou statistikou a pro určení …more
Abstract:
Goal of this paper is identification and analysis of marketing mix tools used for tourism destinations and recomandations related to optimalization of destination’s marketing mix. Interviews, questionnaires and analysis of primary and secondary sources were used to achieve this goal. The data was processed using quantitative and qualitative methods of data analysis, descriptive statistics and for identifying …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 6. 2023
  • Supervisor: Ing. Michal Ruschak, MBA
  • Reader: Ing. Marcela Juraszková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích