Rozvoj hudebnosti a rytmizace u žáků s lehkým mentálním postižením – Bc. Lucie Chaloupková, DiS.
Bc. Lucie Chaloupková, DiS.
Bachelor's thesis
Rozvoj hudebnosti a rytmizace u žáků s lehkým mentálním postižením
Development of musicality and rhythmic excercises of pupils with mild intellectual disabilities
Abstract:
Hlavním cílem bakalářské práce byla analýza hudebnosti a rytmizace u žáků s lehkým mentálním postižením na základní škole. Teoretická část je tvořena dvěma kapitolami. První z nich se zabývá komplexním vymezením problematiky lehkého mentálního postižení a možnostmi vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Druhá kapitola je zaměřena na definování pojmů hudebnost a rytmus. Dále se tato kapitola …moreAbstract:
The main aim of this bachelor thesis was to analyse the musicality and rhythm abilities of pupils with mild intellectual disabilities. The theoretical part is divided into two chapters. The first one deals with a complex definition of a mild intellectual disability and with educational options for pupils with mild intellectual disabilities. The second chapter focuses on defining musicality and rhythm …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ouywm/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2020
- Supervisor: PhDr. Mgr. et Mgr. Eva Dostalová
- Reader: PhDr. Mgr. Alena Sedláčková, DiS.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
The Integration of English Language and Music at Lower Secondary Schools with an Emphasis on the Development of Practical Skills
Marie Stodůlková -
Rozvoj hudebního vnímání a vyjadřování dětí předškolního věku Development of musical perception and expression of preschool children
Denisa TLUSTOŠOVÁ -
Spolupráce učitele a asistenta pedagoga ve vzdělávání žáka s lehkým mentálním postižením na základní škole
Lucie NOVÁČKOVÁ -
Rozvoj žáků se středně těžkým mentálním postižením v hudební a výtvarné výchově
Kateřina LEHNERTOVÁ -
Hudební výchova u žáků s lehkým mentálním postižením
Ondřej SÁRA -
Význam hudební výchovy pro žáky se středně těžkým mentálním postižením
Vendula HUVAROVÁ -
Výuka hudební výchovy na základních školách pro žáky s mentálním postižením v Olomouckém kraji
Daniela STAŠOVÁ -
Začlenění lidové písně do hudební výchovy speciální třídy žáků integrovaných na běžnou ZŠ.
Kateřina Růžičková