Strategic analysis of the company Urdiamant, Ltd. – Eduard Matús
Eduard Matús
Master's thesis
Strategic analysis of the company Urdiamant, Ltd.
Strategická analýza firmy Urdiamant, s.r.o.
Abstract:
Tato práce se zabývá tématem podnikových strategií. V teoretické části jsou uvedeny různé přístupy a nástroje užívané analýze firmy a tvorbě strategií v rámci neustále se měnícího prostředí. Ze zmíněných přístupů pro tvorbu strategií, je brána jako stěžejní metodika tzv. normativní školy. Cílem práce je použít nabyté znalosti v analytické části na praktickém příkladu společnosti Urdiamant, s.r.o. Jedna …moreAbstract:
This thesis focuses on the topic of forming business strategies. In the theoretical part are summarized methodologies and tools that can be employed for evaluating and crafting competitive strategies in an environment where the only constant variable is change. The author discusses various approaches towards the strategy creation process, bearing the prescriptive school of thought as a cornerstone …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 11. 2012
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/38962
Thesis defence
- Date of defence: 13. 9. 2013
- Supervisor: Ladislav Tyll
- Reader: Markéta Tondlová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/38962
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / International Management
Theses on a related topic
-
Competitive intelligence dashboard pro vybraný podnik
Václav Děd -
Vztah podnikové strategie a strategie informatiky v prostředí MSP
Jaroslav Brandejský -
Business strategie malého podniku
Natálie Skřičková -
Podniková strategie malého podniku
Barbora Hubičková -
Podniková strategie
Beláň Beláň -
Marketingová strategie NO Prague Business Toastmasters
Ivan Vasilev -
Tools to Assess the Suitability of the Company to Enter the Foreign Market, International Sales Strategy
Monika Škorcová -
Market Analysis and Price Analysis of Agricultural Tyres Market in France: Case Study Mitas
Tomáš Husták