Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na SŠ se zaměřením na poruchy autistického spektra – Ing. Simona Midrla Gastová
Ing. Simona Midrla Gastová
absolventská práce studenta CŽV
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na SŠ se zaměřením na poruchy autistického spektra
Education of pupils with special educational needs at secondary schools with a focus on autism spectrum disorders
Abstract:
Závěrečná práce se zabývá vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na SŠ se zaměřením na poruchy autistického spektra. Teoretická část je rozdělena do šesti kapitol a obsahuje shrnutí všeobecných informací tykajících se legislativy, speciální pedagogiky, integrace a inkluze a v neposlední řadě charakteristika handicapu poruchy autistického spektra a Aspergerova syndromu. 7 kapitola je …moreAbstract:
The final thesis deals with the education of pupils with special educational needs at secondary schools with a focus on autism spectrum disorders. The theoretical part is divided into six chapters and contains a summary of general information related to legislation, special pedagogy, integration and inclusion, and last but not least, the characteristics of the handicap of autism spectrum disorder and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2023
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2023
- Supervisor: Mgr. Dita Janderková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MIDRLA GASTOVÁ, Simona. \textit{Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na SŠ se zaměřením na poruchy autistického spektra}. Online. Final thesis of the lifelong learning student. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Institute of Lifelong Learning. 2023. Available from: https://theses.cz/id/0nto5u/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzděláváníMendel University in Brno
Institute of Lifelong Learningceloživotní:
Study of pedagogy
Theses on a related topic
-
Postoje studentů speciální pedagogiky z hlediska implicitní a explicitní kognice: k oboru speciální pedagogiky, žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a k získaným kompetencím k vykonávání budoucí profese
Kateřina Maříková -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Jana Novotná -
Speciální vzdělávací potřeby v dopravní pedagogice
Otakar Konsbul -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková -
Speciální vzdělávací potřeby žáků s ADHD na 1. stupni základních škol
Lucie Masná -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Romana Tomášková -
Teachers’ views on accommodating learners of English with special educational needs
Nikola Bartošová