Korpus jako zdroj dat systémového popisu české konjugace při výuce češtiny jako cizího jazyka – Bc. Pavlína Vališová
Bc. Pavlína Vališová
Master's thesis
Korpus jako zdroj dat systémového popisu české konjugace při výuce češtiny jako cizího jazyka
Corpus as a Source of Data for Systematic Description of Czech Conjugation in Teaching Czech as a Foreign Language
Anotácia:
Jedním z cílů této práce je poukázat na možnosti využití korpusu ve výuce jazyků. Odlišujeme dva základní přístupy: metoda deduktivní, tj. korpus jako zdroj dat pro výuku (např. pro prezentaci gramatiky), a induktivní, tj. práce studentů přímo s korpusovým vyhledávačem (Data Driven Learning). Hlavní část práce vychází z první metody a využívá Českého národního korpusu (SYN2000) jako zdroje dat pro …viacAbstract:
One of the aims of this thesis is to point out the use of the Czech National Corpus for language teaching. There are two main principles: the deductive method, i.e. using the corpus as a source for teaching (e.g. presentation of grammar), and the inductive one, i.e. the students working with the corpus search engine (Data Driven Learning). The main part of this thesis deals with the first method and …viacKľúčové slová
Český národní korpus čeština jako cizí jazyk učebnice češtiny pro cizince dublety česká konjugace korpusová lingvistika metody výuky jazyků nepravidelná slovesa Společný evropský referenční rámec pro jazyky SERRJ výuka jazyků Common European Framework for Languages CEF Czech National Corpus corpus linguistics Czech as a foreign language Czech conjugation Data Driven Learning DDL doublets language teaching language teaching metods irregular verbs textbooks of Czech as a foreign language
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 16. 1. 2009
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/u2b1o/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 27. 1. 2009
- Vedúci: doc. PhDr. Klára Osolsobě, Dr.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
Čeština pro cizince. Současné učebnice a Společný evropský referenční rámec
Irena Brychnáčová -
Čeština pro cizince. Současné učebnice a Společný evropský referenční rámec
Irena Brychnáčová -
Jazykový obsah učebnic francouzštiny a referenční úroveň A1
Petra Suquet -
Analýza souladu deklarované úrovně učebnic německého jazyka pro ZŠ se Společným evropským referenčním rámcem pro jazyky z hlediska lexika
Eva KOLÁŘOVÁ -
Pojetí mediace ve výuce angličtiny jako cizího jazyka v souladu s aktualizovanou podobou Společného evropského referenčního rámce pro jazyky
Jan HOSTAŠ -
Práce s textem v učebnicích češtiny pro cizince na úrovni A dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky
Ivana Ptáčková -
Analýza souladu deklarované úrovně učebnic německého jazyka pro ZŠ se Společným evropským referenčním rámcem pro jazyky z hlediska lexika
Eva KOLÁŘOVÁ -
Práce s textem v učebnicích češtiny pro cizince na úrovni A dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky
Ivana Ptáčková