Bc. Oleg Shigin

Bachelor's thesis

Spotřební kultura a skupinová identita

Consumer culture and identity of a group
Abstract:
Tato práce se zabývá spotřebitelskou kulturou, identitou a skupinovou identitou a také módou a jejich vzájemným propojením. Součástí práce je také zkoumání věkové skupiny od 18 do 23 let. Cílem práce bylo vytvořit profil spotřebního vzorce věkové skupiny. K dosažení tohoto cíle byly provedeny rozhovory, v nichž byli dotazováni respondenti ve věku 18 až 23 let. V jejich průběhu respondenti odpovídali …more
Abstract:
This thesis is concerned with consumer culture, identity and group identity as well as fashion and their interconnections. The thesis also includes an examination of the 18 to 23 year old age group. The aim of the thesis was to create a profile of the consumption pattern of the age group. To achieve this, interviews were conducted in which respondents aged 18 to 23 were interviewed. In the course of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2023
  • Supervisor: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
  • Reader: Ing. Pavel Rosenlacher

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication