The Effect of Marketing Mix, Consumer’s Characteristics and Psychological Conditions Toward Purchase Intention of Gucci Among the Millennials in Czechia – Vladyslava Molodzinovska
Vladyslava Molodzinovska
Diplomová práce
The Effect of Marketing Mix, Consumer’s Characteristics and Psychological Conditions Toward Purchase Intention of Gucci Among the Millennials in Czechia
Vliv marketingového mixu, spotřebitelských charakteristik a psychologických faktorů na záměr nákupu značky Gucci mezi mileniály v Česku
Anotace:
Účelem této diplomové práce je zkoumat faktory, které ovlivňují rozhodování mileniálů v Česku o koupi produktů luxusní značky Gucci. Tato práce se zabývá jak prvky marketingového mixu, tak i faktory chování spotřebitele. Literární rešerše vrhá světlo na pojmy jako nákupní záměr, marketingový mix a chování spotřebitele a zaměřuje se na dosavadní výsledky předchozích let. Na základě teoretických poznatků …víceAbstract:
The purpose of this diploma thesis is to investigate the factors that influence the purchase intention of Gucci among the millennials in Czechia. This thesis covers both marketing mix elements and consumer behavior factors to approach the research topic. The literary review casts light on such concepts as purchase intention, marketing mix and consumer behavior, and focuses on findings from the previous …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 4. 2020
Identifikátor:
https://vskp.vse.cz/eid/82969
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 10. 6. 2021
- Vedoucí: Marija Zlatić
- Oponent: Andrea Escobar Rios
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
MOLODZINOVSKA, Vladyslava. \textit{The Effect of Marketing Mix, Consumer’s Characteristics and Psychological Conditions Toward Purchase Intention of Gucci Among the Millennials in Czechia}. Online. Diplomová práce. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze. 2020. Dostupné z: https://theses.cz/id/0sk2ve/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/82969
Vysoká škola ekonomická v Praze
Magisterský studijní program:
Mezinárodní obchod
Práce na příbuzné téma
-
Effect of Branding on Consumer Purchase Behaviour: Household Appliances Industry
Merve Bahcivancilar -
The impact of Social Media on Consumers' Purchase Behaviour amidst the Covid-19 Pandemic: using Absa Bank, Ghana as a case study
Emmanuel Paul Kane -
The Impact of Offline and Online Advertising on Consumer Purchase Behavior
Oleg Lykhnenko -
The impact of Danmu on Consumer Purchase Intention in Live-streaming E-commerce in China
Xuewen Gong -
Importance of sustainability within the fashion industry in the purchase decision making process of Gen Z.
Gyuzal Kuspakova -
Nákupní a ponákupní chování spotřebitele v cirkulární ekonomice
Radmila Štangová -
Purchase Involvement in Consumer Decision Making: How University Students Buy Low- and High-risk Products
Denisa Valsová -
Impacts of Ethnocentrism and Country of Origin on Purchase Decision in Tanzania
Grace Edward Mbwiga