Modelový čtenář a sémantické gesto a jejich vztah k interpretaci textu – Mgr. Michal Mráz, Ph.D.
Mgr. Michal Mráz, Ph.D.
Master's thesis
Modelový čtenář a sémantické gesto a jejich vztah k interpretaci textu
The model reader and the semantic gesture and their relationship to interpretation of text
Abstract:
Práce se zabývá teorií interpretace v souvislosti s abstraktními pojmy modelový autor a modelový čtenář, jež zavedl a rozpracoval Umberto Eco. Ecovo literárněteoretické zkoumání vychází z Peircovy teorie znaku, která je založena na principu neomezené sémiózy. Zavedením pojmů univerzum diskurzu a encyklopedie se Eco pokouší stanovit hranice interpretačních aktivit čtenářů. Literární dílo jakožto znak …moreAbstract:
Umberto Eco's theory of interpretation is based on Peirce's theory of sign and the principle of unlimited semiosis. Using the notions of encyclopedia and universum of discourse, Eco tries to limit reader's interpretation activity. To interprete the text, the reader should respect textual strategy identical with the model author. The model reader is defined as a virtual competence discovering the model …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 9. 2007
Identifier:
https://is.muni.cz/th/d22vh/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 1. 2007
- Supervisor: doc. PhDr. Bohumil Fořt, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philology / Czech Language and Literature
Theses on a related topic
-
Strukturalismus v českých zemích ve 20. století
Lucie Sieglová -
Specifika literární komunikace u jedinců s odlišným mateřským jazykem v českém prostředí
Věra Šimková -
Zhodnocení a optimalizace vybraných nástrojů online komunikace u zvolené společnosti
Vladimír Michael Šída -
Literární komunikace a rané romány V. V. Nabokova
Barbora Vávrová -
Komunikace v podniku
Kateřina Jarošová -
Marketingová komunikace v prostředí startupu
Karolína Herbstová -
Možnosti využití způsobu marketingové komunikace firmy Sage ve Spojeném království pro českou pobočku
Jan Řehák -
Uplatnění progresivních forem marketingové komunikace jako zdroj zvyšování povědomí o značce
Kateřina Fantová