Modelový čtenář a sémantické gesto a jejich vztah k interpretaci textu – Mgr. Michal Mráz, Ph.D.
Mgr. Michal Mráz, Ph.D.
Diplomová práce
Modelový čtenář a sémantické gesto a jejich vztah k interpretaci textu
The model reader and the semantic gesture and their relationship to interpretation of text
Anotace:
Práce se zabývá teorií interpretace v souvislosti s abstraktními pojmy modelový autor a modelový čtenář, jež zavedl a rozpracoval Umberto Eco. Ecovo literárněteoretické zkoumání vychází z Peircovy teorie znaku, která je založena na principu neomezené sémiózy. Zavedením pojmů univerzum diskurzu a encyklopedie se Eco pokouší stanovit hranice interpretačních aktivit čtenářů. Literární dílo jakožto znak …víceAbstract:
Umberto Eco's theory of interpretation is based on Peirce's theory of sign and the principle of unlimited semiosis. Using the notions of encyclopedia and universum of discourse, Eco tries to limit reader's interpretation activity. To interprete the text, the reader should respect textual strategy identical with the model author. The model reader is defined as a virtual competence discovering the model …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 19. 9. 2007
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/d22vh/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 22. 1. 2007
- Vedoucí: doc. PhDr. Bohumil Fořt, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Filologie / Český jazyk a literatura
Práce na příbuzné téma
-
Strukturalismus v českých zemích ve 20. století
Lucie Sieglová -
Specifika literární komunikace u jedinců s odlišným mateřským jazykem v českém prostředí
Věra Šimková -
Zhodnocení a optimalizace vybraných nástrojů online komunikace u zvolené společnosti
Vladimír Michael Šída -
Literární komunikace a rané romány V. V. Nabokova
Barbora Vávrová -
Komunikace v podniku
Kateřina Jarošová -
Marketingová komunikace v prostředí startupu
Karolína Herbstová -
Uplatnění progresivních forem marketingové komunikace jako zdroj zvyšování povědomí o značce
Kateřina Fantová -
Možnosti využití způsobu marketingové komunikace firmy Sage ve Spojeném království pro českou pobočku
Jan Řehák