Sandra Hlaváčová, DiS.
Bachelor's thesis
Uplatnění psychologie v marktetingu
The application of psychology in marketing
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá psychologií v marketingu, přičemž je představuje na analýzách konkrétních reklam, následného dotazníkového šetření a v neposlední řadě také prostřednictvím návrhu konkrétní kampaně pro vybranou firmu. Práce je rozdělena na teoretickou a na analytickou část aplikující získané poznatky. Práce je zaměřena zejména na analýzu a návrh kampaně pro letecké společnosti, jelikož právě …moreAbstract:
This bachelor thesis is related to the psychology in marketing and there is also presented an analysis of a concrete promotions campaign. Then a lecturer can see a result of a questionnaire and at the end some suggestions for a concrete campaign. The thesis has been divided into two sections – theoretical and analytical parts. The thesis is focused primary at the analysis and suggestion of the campaign …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 11. 2017
Identifier:
http://is.vsh.cz/th/16823/vsh_b/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 1. 2018
- Supervisor: doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc.
- Reader: PhDr. Marek Merhaut, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v PrazeInstitute of Hospitality Management in Prague
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication in the Service Industry (Study in Czech)
Theses on a related topic
-
Uplatnění psychologie v marketingu
Šárka Hejhalová -
Uplatnění psychologie v marketingu
Nelia Šymon -
Psychologie v řízení a vedení hotelu.
Markéta Vaštová -
Psychologie osobnosti ve službách během doby koronavirové pandemie
Galina Lukina -
Marketing psychologie sportu a vztahy s veřejností
Patrik Vašíček -
Využití aktuálních poznatků psychologie při řízení lidských zdrojů
Tomáš Rovenský -
Psychologie osobnosti ve službách
Markéta Reptová -
Reklamní předměty z pohledu psychologie
Lucie Kaválková