Jan Ságl

Master's thesis

Oceňování značky politické instituce

Valuation of political institution brand
Abstract:
S vývojem politických stran se čím dál více dostávají do středu zájmu právě jejich značky -- politické značky. Politické strany se postupem času přesunuly z bojů na poli ideologií na pole střetu marketingových strategií. Stejně tak voliči přizpůsobili své volební chování více směrem ke konzumnímu způsobu rozhodovaní, ve kterém právě silná značka hraje zásadní roli. Význam politických značek narůstá …more
Abstract:
More stress is put on political brand significance as the evolution of political parties (or institutions) continues. Political parties no longer use their ideology as a main tool to attract potential voters. Voters have adapted at least in part the consumer-like behavior, when choosing political brand. The importance of political brands grows along with the strengthening effort of political parties …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 12. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2011
  • Supervisor: Bohumír Štědroň
  • Reader: Dagmar Svobodová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/26487