Ema JEŘÁBKOVÁ

Master's thesis

Vztah k místu, kde žijeme: komparace 4. a 5. tříd malotřídních a plně organizovaných základních škol

The relationship to the place we live in: A comparation between 4th and 5th grades in small and fully organized elementary schools.
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na vztah žáků 4. a 5. tříd k místu, ve kterém žijí a studují v rámci vzdělávacího přístupu Místně zakotveného učení. Cílem práce je prozkoumat, zda se žáci zajímají o místo, ve kterém žijí, zda ho znají a jestli existuje rozdíl mezi žáky žijícími na venkově a ve městech. V práci jsou porovnávány děti z malotřídních a plně organizovaných základních škol. Práce je rozdělena …more
Abstract:
This thesis focuses on examining the relationship of 4th and 5th-grade students to the place where they live and study within the framework of the Locally Situated Learning educational approach. The aim of the thesis is to explore whether students are interested in the place they live, whether they are familiar with it, and whether there are differences between students living in rural and urban areas …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 3. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Roman Kroufek, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

JEŘÁBKOVÁ, Ema. Vztah k místu, kde žijeme: komparace 4. a 5. tříd malotřídních a plně organizovaných základních škol. Ústí nad Labem, 2024. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta