Tomáš Radosta

Master's thesis

Segmentace trhu videoher

Segmentation of video games market
Abstract:
Cílem diplomové práce je najít odlišnosti a podobnosti mezi spotřebiteli na trhu videoher, odkrýt segmenty a navrhnout pro ně vhodný marketingový přístup.Teoretická část je zaměřena na segmentaci trhu, kde jsou popsány fáze tohoto procesu, segmentační kritéria, koncepty a metody segmentace. Druhá část se věnuje marketingovému výzkumu a jeho základnímu členění, sběru a analýze dat.V praktické části …more
Abstract:
This Master’s Thesis goal is to find differences and similarities between consumers on the videogames market, uncover segments and propose the marketing approach for them.Theoretical part is focused on segmentation, its process phases, segmentation criteria, concepts and methods of segmentation. Second part of theoretical part is about marketing research, its structure, data collection and analysis …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 10. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 9. 2019
  • Supervisor: Jan Koudelka
  • Reader: Radek Tahal

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/78387