Tomáš Radosta
Master's thesis
Segmentace trhu videoher
Segmentation of video games market
Abstract:
Cílem diplomové práce je najít odlišnosti a podobnosti mezi spotřebiteli na trhu videoher, odkrýt segmenty a navrhnout pro ně vhodný marketingový přístup.Teoretická část je zaměřena na segmentaci trhu, kde jsou popsány fáze tohoto procesu, segmentační kritéria, koncepty a metody segmentace. Druhá část se věnuje marketingovému výzkumu a jeho základnímu členění, sběru a analýze dat.V praktické části …moreAbstract:
This Master’s Thesis goal is to find differences and similarities between consumers on the videogames market, uncover segments and propose the marketing approach for them.Theoretical part is focused on segmentation, its process phases, segmentation criteria, concepts and methods of segmentation. Second part of theoretical part is about marketing research, its structure, data collection and analysis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 10. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/78387
Thesis defence
- Date of defence: 10. 9. 2019
- Supervisor: Jan Koudelka
- Reader: Radek Tahal
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/78387
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Marketingový výzkum diskontu Penny Market s. r. o.
Markéta Hubatová -
The new role of market research (qualitative and quantitative) in digital environment and its role in developing efficient Internet marketing
Jakub Kučera -
Marketingový výzkum spokojenosti zákazníků s maloobchodní prodejnou Neptun market
Ivana Šperková -
Marketingové strategie firem LIDL ČR a Penny Market ČR na českém trhu
Martin Kubát -
Analysis of Consumer Attitudes toward Food Products' Origin in Indian Market
Hiral Dhruvin Panchal -
Market Entry Strategy of Porsche AG to China
Bruno Souza Alcantara -
Consumer perception of Urinal brand in the Czech market
Tereza Šaberl -
Social and psychological aspects of the influence of stereotypes on the behaviour of consumers on the Russian market
Svetlana Shumilova