Digitální komunikace a kognitivní procesy spotřebitele – Bc. Monika Hegarová
Bc. Monika Hegarová
Master's thesis
Digitální komunikace a kognitivní procesy spotřebitele
Digital communication and cognitive processes of consumer
Abstract:
Závěrečná práce se zabývá vlivem sociálních sítí na kognitivní procesy uživatele. Teoretická část popisuje historii sociálních sítí, strukturu osobnosti, kognitivní procesy a životní styl uživatelů. Praktická část zjišťuje vliv používání sociálních sítí na kognitivní funkce uživatelů pomocí dotazníkového šetření. Dotazník je dále doplněn o test kognitivního odhadu a inteligenční test WAIS-R. Cílem …moreAbstract:
The final work deals with the influence of social networks on a user's cognitive processes. The theoretical part describes the history of social networks, personality structure, cognitive processes and user lifestyles. The practical part detects the effect of using social networks on users' cognitive functions through a questionnaire investigation. The questionnaire is further supplemented by a cognitive …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2020
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/ozrco/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 7. 2020
- Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
- Reader: PhDr. Martina Švecová, MSc
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Digital communication strategy
Jannatul Naim Nipa -
Digital Marketing Tools of Product Communication Strategy
Maksim Igoshin -
Digital Communication Strategy for Tassimo Brand
Alena Farková -
Digitální komunikace a kognitivní procesy spotřebitele
Adriana Salačová -
Digitální komunikace a kognitivní procesy spotřebitele
Adriana Salačová -
Kognitivní procesy spotřebitele a rozpoznávání product placementu na sociálních sítích
Eva Ebermannová -
Digitální gramotnost nebo digitální demence?
Michaela Bartošíková -
Digitální demence a netolismus se zaměřením na generaci Z
Richard Budský