Barbora MELÍŠKOVÁ

Master's thesis

Learning by Doing mit Fokus auf Wortschatzerweiterung

Learning by Doing with Focus on Vacabulary Expansion
Abstract:
The diploma thesis focuses on the incorporation of activity-based learning as an alternative method of learning foreign languages, within the traditional teaching methods of a primary school. Learning by doing is designed to develop the vocabulary of the pupils. The aim is to find out if these methods influence the ability of gaining new vocabulary in a foreign language and whether pupils´ attitude …more
Abstract:
Předložená diplomová práce se zaměřuje na zařazení činnostního učení, coby alternativní metody výuky cizích jazyků, do tradiční výuky německého jazyka na základní škole. Metoda "Learning by Doing" má žákovi prostřednictvím činnosti vnést vhled do dílčí tematické oblasti a zároveň mu dopomoci k rozvoji slovní zásoby. Cílem práce je zjistit, zda vybraná metoda ovlivňuje efektivitu osvojování slovní zásoby …more
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 6. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PhDr. Martin Lachout, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MELÍŠKOVÁ, Barbora. Learning by Doing mit Fokus auf Wortschatzerweiterung. Ústí nad Labem, 2024. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Filozofická fakulta