Diskuse mezi Quinem a Davidsonem o možnosti revize sítě přesvědčení – Jakub ŠTAFFA
Jakub ŠTAFFA
Bakalářská práce
Diskuse mezi Quinem a Davidsonem o možnosti revize sítě přesvědčení
Discussion between Quine and Davidson about "web of belief" revision.
Anotace:
Willard Van Orman Quine změnil svou naturalizací filosofie výrazně způsob, jakým získáváme a hodnotíme poznání a s tím vlastně i podobu analytické filosofie jako takové. Přesto podle některých pozdějších myslitelů, zejména Donalda Davidsona, nezachází tato změna dostatečně daleko. Tento další krok musel proto učinit Davidson sám. V této práci budou zhodnoceny přístupy obou významných představitelů …víceAbstract:
Willard Van Orman Quine's naturalization of epistemology had changed rapidly the way we obtain and evaluate knowledge and consequently analytic philosophy as a whole. But according to later thinkers, namely Donald Davidson, this change had not gone far enough. This next step had to be made by Davidson himself. In this paper we assess approaches of both philosophers in special focus on discussion between …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 5. 5. 2016
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Mgr. Karel Šebela, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
ŠTAFFA, Jakub. Diskuse mezi Quinem a Davidsonem o možnosti revize sítě přesvědčení. Olomouc, 2016. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaUNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Humanitní studia / Filozofie - Česká filologie
Práce na příbuzné téma
-
Pojmový relativismus: Donald Davidson
Jan PŮŽA -
Specifika integrované marketingové komunikace firmy Harley-Davidson Czech Republic
Martin Heřmanský -
Návrh marketingové kampaně pro společnost Harley-Davidson
Miroslav Carvan -
Comparing the Harley-Davidson lifestyle in the Czech Republic and the United States
Eva Tomášová -
Marketingové a komunikační strategie pro značku Harley Davidson
Zuzana Kováříková -
Quine, Davidson, Sellars, Rorty - na cestě k jazykovému idealismu?
Stefanie DACH -
Analýza marketingové strategie značky Harley-Davidson na českém trhu a ve vybraných evropských zemích, porovnání s konkurencí
Martin Kysela