Využití influencer marketingu v kosmetickém průmyslu – Anna Bogoslavets
Anna Bogoslavets
Bachelor's thesis
Využití influencer marketingu v kosmetickém průmyslu
Marketing through influencers: a new trend not only in the cosmetics industry
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vliv influencerů prostřednictvím sociálních sítí na nákupy kosmetických produktů příslušníky konkrétních generací. Teoretická část práce popisuje vztah mezi influencer marketingem, sociálními sítěmi, popisem generaci a kosmetickým průmyslem a jejich dopadem na spotřebitelské chování. Praktická část aplikuje kvantitativní výzkum, přičemž hlavním nástrojem sběru dat …moreAbstract:
This bachelor's thesis focuses on the impact of influencers through social media on the purchase of cosmetic products by members of specific generations. The theoretical part of the thesis describes the relationship between influencer marketing, social media, generational descriptions, the cosmetic industry, and their impact on consumer behavior. The practical part applies quantitative research, with …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 6. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/90859
Thesis defence
- Date of defence: 22. 8. 2023
- Supervisor: Klára Šimůnková
- Reader: Simona Bažantová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/90859
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
The Role of Social Media Marketing in E-Commerce: An Investigation of the Relationship between Social Media Presence and Customer Engagement
Trupeshkumar kanubhai Patel -
Social Media Marketing
Nia Todua -
Study on the Role of Social Media Media in Brand Communication at Royad Global, Kakat Impex Pvt. Ltd
Sarath Thulaseedharan Mallika -
Social Media Marketing
Anemilia Sobalvarro -
Social Media Marketing
Truc Pham Thanh -
The impact of social media marketing on brand loyalty
Nirmmal Thekkummalayil Kunjumon -
Social Media Marketing
Md Zakaria Chowdhury Risart -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova