Funkce textu ve výuce češtiny pro cizince (zaměřeno na čtení s porozuměním) – Bc. Dagmar VOLNOHRADSKÁ
Bc. Dagmar VOLNOHRADSKÁ
Diplomová práce
Funkce textu ve výuce češtiny pro cizince (zaměřeno na čtení s porozuměním)
The function of the text in teaching Czech for foreigners (focused on reading comprehension)
Anotace:
Cílem práce je určit funkci textu ve třech sledovaných učebnicích češtiny pro cizince se zaměřením na řečovou dovednost čtení s porozuměním. Zejména je v publikacích sledován poměr zastoupení monologického/dialogického a autentického/didaktického materiálu. Výsledky jsou vyhodnoceny a interpretovány. Na základě analýzy byla provedena typologie nejčastějších čtecích cvičení, jež jsou demonstrována názornými …víceAbstract:
The aim of the thesis is to determine function of the text in three reference textbooks of Czech for foreigners. The focus is on language ability to read with comprehension. Special interest is put in monitoring the quantity ratio of monologic to dialogic material and authentic to didactic material. The results are evaluated and interpreted. Typology of most frequent reading exercises is made on the …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 18. 5. 2012
Zveřejnit od: 18. 5. 2012
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Mgr. Darina Hradilová, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
VOLNOHRADSKÁ, Dagmar. Funkce textu ve výuce češtiny pro cizince (zaměřeno na čtení s porozuměním). Olomouc, 2012. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 18.5.2012
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 18. 5. 2012 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaUNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Filologie / Česká filologie
Práce na příbuzné téma
-
Receptivní dovednosti a techniky jejich rozvoje v učebnicích angličtiny na úrovni A1.
Monika Nehasilová -
Pojetí mediace ve výuce angličtiny jako cizího jazyka v souladu s aktualizovanou podobou Společného evropského referenčního rámce pro jazyky
Jan HOSTAŠ -
Práce s textem v učebnicích češtiny pro cizince na úrovni A dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky
Ivana Ptáčková -
Vzdělávání pedagogických pracovníků v rámci DVPP podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky se zaměřením na anglický jazyk
Veronika Kubičková -
Specifické pojmy podle popisu úrovně A1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky a jejich odraz ve vybraných učebnicích češtiny pro cizince.
Martina SOVOVÁ -
Učebnice španělského jazyka s odborným zaměřením ELE a standardy Společného evropského referenčního rámce (SERR)
Martina KOLÁŘOVÁ -
Analýza souladu deklarované úrovně učebnic německého jazyka pro ZŠ se Společným evropským referenčním rámcem pro jazyky z hlediska lexika
Eva KOLÁŘOVÁ -
Využití Evropského jazykového portfolia ve výuce německého a španělského jazyka na ZŠ a SŠ
Simona Dušková
Název
Vložil
Vloženo
Práva