Bc. Tomáš Zezulák
Master's thesis
Determinanty etického nakupování
Determinants of ethical consumerism
Abstract:
Hlavním cílem této diplomové práce „Determinanty etického nakupování“ je analyzovat klíčové determinanty etického nakupování mezi dospělými českými spotřebiteli. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část je zaměřena na teoretickou rešerši, definování termínů a etických vlastností produktů. Oblast etického nakupování je pro účel této práce zúžena na oblast Fair Trade. V druhé části se zabýváme …moreAbstract:
The main objective of this thesis “Determinants of ethical consumerism” is to analyze key determinants of ethical consumerism among adult Czech consumers. The thesis is divided into two chapters. The first chapter is concentrated on theoretical background, defining terms and ethical properties of products. The practical part of this thesis focuses on the area of Fair Trade. The second chapter is focused …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/zxj60/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2019
- Supervisor: Ing. Ondřej Částek, Ph.D.
- Reader: Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economy and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Vliv pandemie na spotřebitelské chování v hotelnictví
Zuzana Nešetřilová -
Spotřebitelské chování
Jan Popovský -
Spotřebitelské chování
Martina Dvořáčková -
Spotřebitelské chování
Matthias Nazarčuk -
Spotřebitelské chování vybrané národnosti v cestovním ruchu při návštěvě ČR
Pavla Janošková -
Spotřebitelské chování v oblasti streamovacích služeb
Nikola Vlčková -
Online recenze a jejich účinky na spotřebitelské chování
Ivana Dubišarová -
Vliv reklamy na spotřebitelské chování.
Michaela Pafčugová