Prstové abecedy v komunikaci sluchově postižených – Lenka Pachlová
Lenka Pachlová
Bachelor's thesis
Prstové abecedy v komunikaci sluchově postižených
The finger - alphabet in communication of people with hearing impairment
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje stručně sluchu a procesu sluchového vnímání, důsledkům sluchových vad, radám pro zkvalitnění komunikace, klasifikaci sluchových poruch, několika vybraným komunikačním systémům a podílu prstové abecedy na komunikaci osob se sluchovým postižením a situacím, ve kterých je prstové abecedy používánoAbstract:
Diploma thesis engages in sense of hearing and process of auditory perceive briefly, consequences of hearing impairment, guidances for better communication, classification of hearing impairment, several representative communication systems and proportion of the finger alphabet in communication of people with hearing impairment and situation, when the finger - alphabet is used
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 4. 2009
Thesis defence
- Date of defence: 29. 5. 2009
- Supervisor: Jiří Langer
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 2. 4. 2009 dostupné: světu
Univerzita Palackého
Pedagogická fakultaBachelor programme / field:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika - komunikační techniky
Theses on a related topic
-
Sluchové postižení a jeho etické aspekty v rodinném prostředí a při pracovním zařazení jedince s postižením
Zuzana ŽELEZNÁ -
Povědomí studentů gymnázií o sluchovém postižení a komunikaci s jedinci se sluchovým postižením
Markéta Műllerová -
Family Intervention in Speech Communication Competencies for Hearing Families of Children with Hearing Impairment
Lin LI -
SCHOOL AND SOCIO-DEMOGRAPHIC FACTORS AS PREDICTORS OF PARENTAL CHOICE OF SCHOOL FOR CHILDREN WITH HEARING IMPAIRMENT IN AKWA IBOM NIGERIA
Francesca UKO -
Counseling for the family of a child with a hearing impairment: A perspective of Nigeria
Ngozi NWAUKWA -
An evaluation existing service provisions for students with hearing impairment and the conditions necessary for effective implementation of inclusive education programme in Nigeria
James Abua EWA -
Vývoj jedince se sluchovým postižením se zaměřením na volbu komunikačního kanálu
Zuzana Bednaříková -
Spokojenost žáků se sluchovým postižením se studiem na střední škole
Jana Stadlerová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights