Dmitry MARENKOV

Bachelor's thesis

Charakteristické jazykové prostředky reklamních textů

Characteristic language resources in advertising texts
Abstract:
Cílem mé práce bylo získání informaci o reklamních textech z odborné literatury. Zejména informací o rysech reklamních textu a faktorech ovlivňujících volbu jazykových prostředků. Co všechno reklamní text musí obsahovat, a čeho by se měl vyvarovat. Získané poznatky jsem použil při tvorbě vlastních textu. Výsledky mé tvorby tvoří praktickou část této práce.
Abstract:
The aim of my thesis is to gather the information available from the literature concerning the notion of an advertising text. The main focus is placed on the characteristic features of an advertising text and on the factors influencing the actual choice of the language devices. What should an advertising text consist of and what should be avoided. The information gathered within the theoretical part …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2012
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Jan Horálek, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MARENKOV, Dmitry. Charakteristické jazykové prostředky reklamních textů. Ústí nad Labem, 2012. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta