Michaela Prudká

Master's thesis

Ochrana soukromí uživatelů v kontextu moderních přístupů k internetové reklamě

Users‘ privacy in the context of modern approaches to online advertising
Abstract:
Tato práce se zabývá problematikou ochrany soukromí uživatelů v digitálním prostředí a klade si za cíl zhodnotit, do jaké míry má na soukromí uživatelů vliv moderní internetová reklama. Výsledky kvalitativní metody expertních rozhovorů a kvantitativního uživatelského výzkumu hovoří o silném vnímání tématu digitální bezpečnosti mezi uživateli, avšak ne v užší souvislosti s online reklamou. Více než …more
Abstract:
The Master’s Thesis deals with the issue of the users privacy protection in the digital environment. Its aim is evaluate the extent to which modern internet advertising influences the privacy of users. The results of the qualitative method in the form of expert interviews and quantitative user research suggest a strong perception of the topic among users, but not in close connection with online advertising …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 9. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2018
  • Supervisor: Václav Stříteský
  • Reader: Milan Janecký

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/74156

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management