Teaching Speaking at Upper Secondary Schools to Achieve Communicative Competence – Bc. Daniela Rawsthorne
Bc. Daniela Rawsthorne
Master's thesis
Teaching Speaking at Upper Secondary Schools to Achieve Communicative Competence
Teaching Speaking at Upper Secondary Schools to Achieve Communicative Competence
Abstract:
This thesis discusses teaching speaking at upper-secondary schools towards achieving communicative competence. The theoretical part outlines the concept of communicative competence as reflected in speaking, as well as basic principles of syllabus design. Testing speaking is discussed, together with a critical analysis of the reformed final examination. The main outcome of the practical part is the …moreAbstract:
Tato diplomová práce se zabývá výukou mluveného projevu na střední škole s cílem dosažení komunikativní kompetence. Teoretická část nejprve vysvětlí koncept komunikativní kompetence a specifika mluveného projevu v jejím dosažení. Nastíněny jsou také základní principy tvorby sylabu a výukových materiálů, jakož i problematika testování mluveného projevu, spolu s kritickou analýzou nové formy maturitní …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 6. 2012
Thesis defence
- Date of defence: 13. 9. 2012
- Supervisor: PaedDr. Monika Černá, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
RAWSTHORNE, Daniela. \textit{Teaching Speaking at Upper Secondary Schools to Achieve Communicative Competence}. Online. Master's thesis. Pardubice: University of Pardubice, Faculty of Arts and Philosophy. 2012. Available from: https://theses.cz/id/1czkrs/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Rawsthorne, Daniela. Teaching Speaking at Upper Secondary Schools to Achieve Communicative Competence. Pardubice, 2012. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyMaster programme / field:
Teacher Education for Lower Secondary Schools / English Language Teacher Education
Theses on a related topic
-
Program pro výuku a testování základů výrokové a predikátové logiky
Tomáš Michek -
Rozvoj mluveného projevu dětí v mateřské škole
Jana VOZAFOVÁ -
Rozvíjení sebehodnocení zaměřeného na mluvený projev u studentů učitelství němčiny jako cizího jazyka
Jana Veličková -
Komunikační kompetence žáků na 1. stupni základních škol na Těšínsku
Ester KAJZAROVÁ -
Kompetence ve výuce angličtiny jako cizího jazyka; Studie pokroku u dětí a dospívajících
Veronika JANOTOVÁ -
Využití SITCOMŮ k rozvoji komunikační kompetence žáků
Jaroslav HANZAL -
Případ dalajlama: Nestandardní výchozí projev a jeho vliv na kvalitu tlumočnického výkonu
Hana VRTÍLKOVÁ -
Tvorba sylabu čtyřměsíčního kurzu se zaměřením na angličtinu pro pracovní prostředí.
Iveta Stambolijská