Edukace žáků s poruchou autistického spektra v kontextu rozvoje klíčových kompetencí – PhDr. Mgr. Petr Adamus, Ph.D.
PhDr. Mgr. Petr Adamus, Ph.D.
Doctoral thesis
Edukace žáků s poruchou autistického spektra v kontextu rozvoje klíčových kompetencí
Education for children with autistic spectrum disorder in the context of the development of key competencies
Abstract:
Disertační práce se zabývá problematikou výchovy a vzdělávání dětí/žáků s poruchou autistického spektra. Teoretická část disertační práce charakterizuje projevy poruch autistického spektra, etiologii, klasifikaci jednotlivých poruch a jejich komplexní diagnostiku. Empirická část disertační práce obsahuje dva výzkumné projekty. První výzkumný projekt je zaměřen na analýzu speciálně pedagogické intervence …moreAbstract:
The dissertation thesis deals with the topic of education and enlightenment of children /students with an autistic spectrum disorder. Theoretical part of the thesis characterizes symptoms of the autistic spectrum disorder, etiology, the classification of the disorders and their complex diagnostics. Empiric part of the thesis contains two research projects. The first research project focuses on analysis …moreKeywords
Poruchy autistického spektra žák metoda strukturovaného učení výchovně vzdělávací proces integratvní/inkluzivní vzdělávání dětí/žáků s PAS Autism Spectrum Disorders pupil structured learning method educational and enlightenment process integrative/inclusive education of children/scholars with the autistic spectrum disorder
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/rr6cy/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 5. 2013
- Supervisor: doc. PaedDr. Petr Franiok, Ph.D.
- Reader: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., doc. PhDr. Jaroslav Kysučan, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ADAMUS, Petr. \textit{Edukace žáků s poruchou autistického spektra v kontextu rozvoje klíčových kompetencí}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2013. Available from: https://theses.cz/id/1h9ck2/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationDoctoral programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Analýza prístupov k inkluzívnemu vzdelávaniu žiakov s vývinovými poruchami učenia z pohľadu učiteľov v Slovenskej republike
Alena Franková -
Analýza přípravy dětí s pas na přechod z mateřské školy do základního vzdělávání se zaměřením na metodu strukturovaného učení
Petr Adamus -
Analýza přípravy dětí s pas na přechod z mateřské školy do základního vzdělávání se zaměřením na metodu strukturovaného učení
Petr Adamus -
Zkušenosti rodičů a pedagogických pracovníků s využitím Dennyho metody pro dítě s PAS
Kateřina Štěpařová -
Analýza podmínek vzdělávání žáka s PAS a s komorbidními poruchami na 2. stupni běžné základní školy
Markéta Krčmářová -
Rozvoj sociálních a pracovních dovedností jedinců s PAS prostřednictvím videoprůvodce
Gabriela Pokorná -
RESEARCH ON THE CONSTRUCTION OF SUPPORTING SYSTEMS FOR INCLUDING CHILDREN WITH AUTISM SPECTRUM DISORDERS IN PRESCHOOL CLASSROOMS
Yuntong PENG -
Aplikace strukturovaného učení a tvorba učebních pomůcek strukturovaného učení pro žáky s PAS ve speciální mateřské škole
Markéta TÁBORSKÁ