Jolana STŘÍBNÁ

Master's thesis

Připravenost pedagogů 1. stupně na integraci žáka s PAS

Primary teachers readiness for a PAS pupil (with autistic spectrum disorder)
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá připraveností pedagogů 1. stupně ZŠ na vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra v běžných třídách základních škol. Teoretická část je zaměřena na poruchy autistického spektra, systém péče a vzdělávání žáků s PAS a úpravy v edukačním procesu těchto žáků. Předmětem praktické části je pomocí dotazníkového šetření zjistit výsledky stanovených cílů a hypotéz. Rovněž …more
Abstract:
This diploma thesis is focus on preparedness of teachers in primary schools and on education of children diagnosed with autism spectrum disorders who attend common classes in schools. A theoretical part is devoted to autism spectrum disorders, to a system of care for ASD learners, to education of ASD children and to changes in their educational process. The aim of practical part is to find results …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 4. 2016
Accessible from:: 8. 4. 2016

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Petr Adamus, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

STŘÍBNÁ, Jolana. Připravenost pedagogů 1. stupně na integraci žáka s PAS. Ostrava, 2016. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 8.4.2016

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 8. 4. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta