Česko-polský bilingvismus u dětí v mateřské škole s polským vyučovacím jazykem – Magda JEDLIČKOVÁ
Magda JEDLIČKOVÁ
Bakalářská práce
Česko-polský bilingvismus u dětí v mateřské škole s polským vyučovacím jazykem
Czech and Polish bilingualism amongst children who have Polish language classes in kindergarten
Anotace:
Bakalářská práce se zabývá komunikačními dovednostmi dětí v polskojazyčné mateřské škole v Albrechticích u Českého Těšína. Cílem této bakalářské práce je zjistit, jaký jazykový kód děti spontánně používají při vzájemné komunikaci a také jakým jazykem hovoří s autoritami - učitelkami. Teoretická část pojednává o národnostní a jazykové situaci v Těšínském Slezsku a zabývá se obecně pojmem bilingvismu …víceAbstract:
This Bachelor's thesis deals with the communication skills of children at the Polish speaking nursery school in Albrechtice, near Český Těšín. The aim of this bachelor's thesis is to find out what language code children use naturally when they communicate with each other, as well as what language they speak to the authorities - teachers. The theoretical part describes the national and linguistic situation …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 3. 4. 2021
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 5. 5. 2021
- Vedoucí: Mgr. Pavlína Kuldanová, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
JEDLIČKOVÁ, Magda. Česko-polský bilingvismus u dětí v mateřské škole s polským vyučovacím jazykem. Ostrava, 2021. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakultaOSTRAVSKÁ UNIVERZITA
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Učitelství pro mateřské školy
Práce na příbuzné téma
-
Spolupráce učitele mateřské školy s dalšími odborníky při práci s dítětem s kochleárním implantátem
Anežka VÁCHOVÁ -
Připravenost učitelek mateřských škol na práci s dětmi s odlišným mateřským jazykem
Kateřina Martynková -
Komunikace s dětmi s odlišným mateřským jazykem ve vybrané mateřské škole. Případová studie.
Aneta Kabeláčová -
Loutky jako edukační nástroj. Potenciál dramatických výchovně-vzdělávacích lekcí s loutkami (s terapeutickými účinky)
Hana Volkmerova -
Možnosti podpory dětí s narušenou komunikační schopností s odkladem školní docházky z pohledu rodičů a pedagogů
Petra Klašková -
Pohybová aktivita dětí ve státní mateřské škole, v mateřské škole s alternativním zaměřením a v dětské skupině s prvky Montessori
Marie Menšíková -
Specifika práce učitele mateřské školy s dítětem s odlišným mateřským jazykem
Kateřina Raková -
Komunikace učitele mateřské školy s dětmi s odlišným mateřským jazykem
Adéla Krampotová