Sprachmittlung als neue Kompetenz im DaF-Unterricht an der Sekundarstufe I. und II. – Bc. Iveta Pochobradská
Bc. Iveta Pochobradská
Diplomová práce
Sprachmittlung als neue Kompetenz im DaF-Unterricht an der Sekundarstufe I. und II.
Language mediation as a new competence in teaching German as a foreign language at elementary and secondary schools
Abstract:
The master thesis deals with the issue of the language mediation in foreign language teaching, especially (with) its contribution to German language teaching. The term language mediation and its development are described in the theoretical part of the thesis. Continuously, the mediation is set into the context of the foreign language education. The significant issue of the practical part is the methodical …víceAbstract:
Diplomová práce se zabývá tématem jazykové mediace ve výuce cizího jazyka, konkrétně jejím přínosem v hodinách němčiny. V teoretické části této práce je blíže vysvětlen a popsán pojem jazyková mediace a její vývoj. Dále je mediace zasazena do kontextu cizojazyčného vzdělávání. Stěžejním bodem praktické části je metodicko-didaktický rozbor navržených mediačních aktivit. Tyto konkrétní aktivity byly …víceKlíčová slova
jazyková mediace němčina jako cizí jazyk práce s autentickým textem reálná komunikační situace kompetence mediační aktivity jazyková úroveň A2 akční výzkum ohnisková skupina polostrukturovaný rozhovor přínos jazykové mediace Language mediation German as a Foreign Language work with the authentic text the real communication situation competences mediation activities language level A2 action research Focus Group Discussion semi-structured interview language madiation contribution Sprachmittlung Mediation Deutsch als Fremdsprache Arbeit mit einem authentischen Text reale Kommunikationssituation Kompetenzen Sprachmittlungsaufgaben Sprachniveau A2 Aktionsforschung Fokusgruppe Leitfadeninterview Beitrag der Sprachmittlung
Jazyk práce: němčina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 4. 2020
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/bv6xp/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 6. 2020
- Vedoucí: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D.
- Oponent: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství německého jazyka pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Storybird and its Usage in Teaching Writing to Czech Upper Secondary Learners of English as a Foreign Language
Lenka Kašparová -
Autentická zkušenost setkání s člověkem s mentálním postižením: potenciál změny a účinné faktory
Kateřina Zálešáková