Aleksandar Donev, MSc.

Doctoral thesis

Typography in Advertising

Typography in Advertising
Abstract:
Tato práce zkoumá užívání písma a typografie v oblasti reklamy a jejich roli při vytváření reklamního sdělení. Můj přístup při zpracování tohoto tématu je zejména teoretický a opírá se o statistiky, ankety, případové studie a analýzu mnoha zdrojů tematické literatury. Součástí práce je taktéž analýza faktorů, díky kterýmž se typografie stává vhodnou právě pro reklamní účely.
Abstract:
This thesis is set to investigate the use of type and typography in advertising, the role of typography in rendering the advertising message and the effects it has on the same. The approach undertaken in this thesis is mainly theoretical, including statistics, a survey, a case study and an analysis of literature from various sources in the field of the research. I have analysed the factors that make …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 10. 2015
Accessible from:: 7. 10. 2015

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PhDr. Zdeno Kolesár, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Donev, Aleksandar. Typography in Advertising. Zlín, 2015. disertační práce (Ph.D.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 7.10.2015

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 7. 10. 2015 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe