Využití potenciálu regionální kultury Jablonecka v destinačním managementu oblasti – Lucie Výborová
Lucie Výborová
Bachelor's thesis
Využití potenciálu regionální kultury Jablonecka v destinačním managementu oblasti
Utilization of the potential of the regional culture in the Jablonec region in destination management
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá využitím potenciálu regionální kultury konkrétní oblasti v destinačním managementu. Teoretická část práce zahrnuje přehled relevantní literatury, věnující se pojmům kulturní region, regionální kultura, destinace cestovního ruchu, destinační management (DM), organizace destinačního managementu (DMO), kulturní turismus a udržitelnost v cestovním ruchu. Praktická část práce …moreAbstract:
The bachelor's thesis deals with the utilization of the potential of regional culture in a specific area in destination management. The theoretical part of the thesis encompasses a review of relevant literature focusing on concepts such as cultural region, regional culture, destination tourism, destination management (DM), destination management organization (DMO), cultural tourism, and sustainability …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 12. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/91806
Thesis defence
- Date of defence: 30. 1. 2024
- Supervisor: Milan Lindner
- Reader: Vojtěch Kouba
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/91806
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Arts Management
Theses on a related topic
-
Role of Destination Management in Contemporary Tourism Industry
Ria Bridová -
Sustainable tourism development in context of destination management in a fast growing destination - a case of PHU QUOC Island, Vietnam
Hieu Minh Vu -
Tourism Destination Governance - případová studie Francie a Česká republika
Dorota Priečinská -
Marketingová strategie organizace destinačního managementu ve spolkové zemi Burgenland
Veronika Nesvadbová -
Marketingová strategie organizace destinačního managementu (na příkladu destinace Irsko)
Barbora Ondrůšková -
Využití principu 3E pro hodnocení výkonnosti organizace destinačního managementu
Dominika Charvátová -
Marketingová strategie organizace destinačního managementu (na příkladu destinace Graubünden)
Patrícia Cudzišová -
Organizace destinačního managementu na oblastní úrovni v Česku
Tereza Vašková