Analýza současných úkolů speciálně pedagogických center podle druhu postižení v České republice – PaedDr. Petr Hanák, Ph.D.
PaedDr. Petr Hanák, Ph.D.
Disertační práce
Analýza současných úkolů speciálně pedagogických center podle druhu postižení v České republice
Analysis of Current Tasks of Special Educational Centres According to the Type of Handicap in the Czech Republic
Anotace:
Anotace: Význam podpůrných pedagogicko-psychologických služeb roste s přijetím české republiky do Evropské unie a s tím spojenou rostoucí snahou integrovat žáky se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných typů škol a školských zařízení. Cílem disertační práce bylo zmapovat zkušenosti se vzděláváním a s poskytováním poradenských služeb ve školství v České republice z pohledu teoretického, historického …víceAbstract:
Annotation: The sense of pedagogical-psychological services’ existence is increasing along with the Czech Republic membership in the European Union and the attempt to integrate pupils with special educational needs into mainstream schools. The goal of this thesis was to complete research concerning experience in education and counseling services provision in the school system in the Czech Republic …víceKlíčová slova
poradenské služby speciálně pedagogická centra školní psycholog školní speciální pedagog žák se speciálními vzdělávacími potřebami mentální postižení poruchy autistického spektra tělesné postižení souběžné postižení více vadami poruchy komunikačních schopností zrakové postižení sluchové postižení. counseling services special educational centres school psychologist school special teacher pupil with special educational needs mental impairment autistic spectrum disorders physical handicap multi handicaps disturbed communication ability visual impairment hearing impairment.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 5. 11. 2008
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ujtc7/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 18. 11. 2008
- Vedoucí: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
- Oponent: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., doc. PhDr. Jaroslav Kysučan, CSc.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika (něm.)
Práce na příbuzné téma
-
Základní školy s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí a na romské žáky
Rostislav Maršálek -
Srovnání vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu a ve škole pro žáky se zrakovým postižením
Anna Ferdinandová -
Emoční vztah žáku základní školy k tělesné výchově se začleněným žákem se speciálními vzdělávacími potřebami
Klára HOROVÁ -
Kompetence učitelů 1. stupně ZŠ k práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadanými
Veronika SCHÖPFEROVÁ -
Komparace legislativních a koncepčních dokumentů České republiky, Francie a provincie Québec se zaměřením na vzdělávání žáků se speciálními potřebami
Edita BOURRIEZ -
Zajištění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole se zaměřením na předmět speciálně pedagogické péče.
Daniela CHMELOVÁ -
Možnosti efektivní komunikace se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí ZŠ
Lucie ŠKUTOVÁ -
Specifika práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní družině
Veronika POKORNÁ